Update use-case-5.md

This commit is contained in:
s464949 2024-11-02 20:28:26 +01:00
parent 61cf56ecd3
commit b78b26ad87

View File

@ -11,7 +11,7 @@ Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Bank: sposób komunikacji z bankiem powinien działać sprawnie i niemal bezawaryjnie, aby użytkownik nie doświadczał żadnych zakłóceń podczas procesu wpłaty pieniędzy. - Bank: sposób komunikacji z bankiem powinien działać sprawnie i niemal bezawaryjnie, aby użytkownik nie doświadczał żadnych zakłóceń podczas procesu wpłaty pieniędzy.
- Serwisanci: łatwy dostęp do komponentów bankomatu oraz możliwość szybkiej diagnostyki sprzętu i wymiany elementów wymiennych. - Operator bankomatu: zarządza zespołem serwisantów, gotowych do działania, w przypadku awarii lub konieczności wymiany zasobów bankomatu.
Warunki wstępne: Warunki wstępne:
---------------- ----------------
@ -64,13 +64,20 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
2. Bankomat odkłada kartę w specjalne miejsce w środku. 2. Bankomat odkłada kartę w specjalne miejsce w środku.
3. Bankomat powiadamia operatora o sytuacji. 3. Bankomat powiadamia operatora o sytuacji.
*b. Bankomat zawiesza się.
1a. Użytkownik wkłada kartę nieprawidłowo. 1a. Użytkownik wkłada kartę nieprawidłowo.
1. Bankomat wysuwa kartę.
2. Na ekranie wyświetla się komunikat o błędnie włożonej karcie.
1a. Bankomat nie jest w stanie wysunąć karty.
1. Bankomat wysyła informację operatorowi o awarii.
2. Na ekranie wyświetla się komunikat o błędzie, z informacją o kontakcie z operatorem.
3. Bankomat po pięciu minutach wyłącza się.
2a. Użytkownik wprowadza nieprawidłowy pin. 2a. Użytkownik wprowadza nieprawidłowy pin.
1. Bankomat informuje użytkownika o błędzie i umożliwia 3 dodatkowe próby. 1. Bankomat informuje użytkownika o błędzie i umożliwia 2 dodatkowe próby.
2. Użytkownik wpisuje prawidłowy PIN. 2. Użytkownik wpisuje prawidłowy PIN.
2a. Użytkownik wpisuje nieprawidłowy PIN w trzeciej dodatkowej próbie. 2a. Użytkownik wpisuje nieprawidłowy PIN w trzeciej dodatkowej próbie.
@ -78,6 +85,17 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
1. Bankomat wysuwa kartę. 1. Bankomat wysuwa kartę.
2. Bankomat zapamiętuje dane karty i informuje bank o zaistniałej sytuacji. 2. Bankomat zapamiętuje dane karty i informuje bank o zaistniałej sytuacji.
2b. Występuje problem w komunikacji z bankiem.
9a. Bankomat wykrywa podejrzane banknoty.
1. Bankomat wysyła operatorowi informację o podejrzanych banknotach w systemie.
2. Bankomat odstawia podejrzane banknoty do osobnego schowka.
3. Na ekranie wyświetla się komunikat o konieczności przeprowadzenia ekspertyzy przez bank.
9b. Bankomat nie rozpoznaje banknotów.
11a. Klient odrzuca wyświetlaną kwotę. 11a. Klient odrzuca wyświetlaną kwotę.
1. Bankomat zwraca użytkownikowi pieniądze w szufladce. 1. Bankomat zwraca użytkownikowi pieniądze w szufladce.
@ -105,6 +123,6 @@ Kwestie otwarte:
- Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem urządzenia mobilnego użytkownika? - Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem urządzenia mobilnego użytkownika?
- Jak dużo gotówki jest w stanie jednorazowo przyjąć bankomat? - Jakie informacje powinny się znaleźć na potwierdzeniu wpłaty?
- ... - Jakie mechanizmy należy wprowadzić, aby komunikacja z bankiem przebiegała możliwie najbezpieczniej?