128 lines
4.3 KiB
Markdown
128 lines
4.3 KiB
Markdown
Use Case 2: Przelew na inne konto.
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient banku
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: oczekuje możliwości szybkiego przelewu pieniędzy na inne konta tego oraz innych banków, braku błędów transakcji.
|
|
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
Klient posiada konto w tym banku, ma przy sobie kartę oraz pamięta kod PIN.
|
|
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Informacja o transakcji jest zapisana w systemie, pieniądze zostały przelane z konta klienta na konto docelowe.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
|
|
2. Klient wpisuje numer PIN.
|
|
3. Bankomat weryfikuje poprawność wprowadzonego numeru PIN.
|
|
4. Wśród wyświetlonych opcji klient wybiera "przelew na inne konto", naciskając na odpowiedni przycisk.
|
|
5. Klient wpisuje numer konta docelowego.
|
|
6. Bankomat weryfikuje poprawność wprowadzonego numeru.
|
|
7. Klient wybiera kwotę przelewu wśród dostępnych opcji lub wpisuje swoją.
|
|
8. Na ekranie zostaje wyświetlony komunikat z numerem konta docelowego i kwotą przelewu.
|
|
9. Klient potwierdza operację.
|
|
10. Bankomat pyta klienta o drukowanie potwierdzenia.
|
|
11. Klient akceptuje drukowanie potwierdzenia.
|
|
12. Bankomat zwraca kartę klientowi.
|
|
13. Klient odbiera kartę.
|
|
14. Bankomat drukuje potwierdzenie.
|
|
15. Klient odbiera potwierdzenie.
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
a*. Przerwanie oeracji
|
|
|
|
1. W dowolnym momencie klient naciska na przycisk odpowiadający za przerwanie operacji.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
3. Klient odbiera kartę.
|
|
|
|
2a. Karta klienta jest zablokowana.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący, że karta klienta jest zablokowana i prosi o kontakt z bankiem.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
3. Klient odbiera kartę.
|
|
|
|
3a. Wprowadzony nieprawidłowy numer PIN.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący użytkownika o nieprawidłowym numerze PIN.
|
|
|
|
|
|
3b. Klient podał zły PIN trzeci raz z rzędu
|
|
|
|
1. Bankomat blokuje kartę klienta.
|
|
|
|
2. Bankowat wyświetla komunikat o blokowaniu karty oraz prosi o kontakt z bankiem.
|
|
|
|
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
3. Klient odbiera kartę.
|
|
|
|
6a. Wprowadzony zły numer konta docelowego.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący, że konto o danym numerze nie istnije.
|
|
2. W pojawiającym się menu klient może wprowadzić inny numer konta.
|
|
|
|
7a. Brak wystarczających środków na koncie.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący o braku wystarczających środków na koncie do wykonania operacji.
|
|
2. W pojawiającym się menu klient może wprowadzić inną kwotę.
|
|
|
|
7b. Przekroczony dzienny limit przelewów.
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla komunikat informujący o przekroczeniu dziennego limitu.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
3. Klient odbiera kartę.
|
|
|
|
9a. Anulowanie operacji przelewu.
|
|
|
|
1. Klient naciska na przycisk odpowiadający za rezygnację.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
3. Klient odbiera kartę.
|
|
|
|
11a. Rezygnacja z drukowania potwierdzenia.
|
|
|
|
1. Klient naciska na przycisk odpowiadający za rezygnację.
|
|
2. Bankomat zwraca kartę.
|
|
3. Klient odbiera kartę.
|
|
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim oraz niemieckim.
|
|
|
|
Struktura menu i instrukcje wyświetlane na ekranie powinny być zrozumiałe, jednoznaczne i dostosowane do przeciętnego poziomu wiedzy klientów.
|
|
|
|
Bankomat przeznaczony do użytku zewnętrznego musi być odporny na deszcz, śnieg, kurz oraz zmienne temperatury (od -20°C do +40°C).
|
|
|
|
Wszystkie transakcje powinny być szyfrowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa środków klienta.
|
|
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
3a. Pin składa się z 4 cyfr.
|
|
|
|
6a. Numer konta bankowego składa się z 26 cyfr.
|
|
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
Czy bankomat powinien obsługiwać transakcje bez użycia karty, np. przy użyciu aplikacji mobilnej lub kodów QR?
|
|
|
|
Czy bankomat powinien być wyposażony w system rozpoznawania głosu dla osób niewidomych?
|
|
|
|
Czy dopuszczamy obsługę kryptowalut w ramach transakcji wymiany lub wypłat w bankomacie?
|