Compare commits

...

2 Commits

Author SHA1 Message Date
Paweł Skórzewski
d29f89d0d0 Lab. 12 2024-06-04 10:45:54 +02:00
Paweł Skórzewski
58a37e73e4 Lab. 13 2024-06-04 10:43:21 +02:00
5 changed files with 28 additions and 81 deletions

View File

@ -184,8 +184,7 @@
" Projekt ten powinien przeprowadzać trenowanie modelu korzystając z kodu przygotowanego na poprzednich zajęciach. Trenowanie powinno odbywać się wewnątrz kontenera docker. [2 pkt]\n", " Projekt ten powinien przeprowadzać trenowanie modelu korzystając z kodu przygotowanego na poprzednich zajęciach. Trenowanie powinno odbywać się wewnątrz kontenera docker. [2 pkt]\n",
"2. Projekt powinien odpalać się automatycznie po zakończonym budowaniu projektu s123456-create-dataset i kopiować z niego zbiór danych [1 pkt]\n", "2. Projekt powinien odpalać się automatycznie po zakończonym budowaniu projektu s123456-create-dataset i kopiować z niego zbiór danych [1 pkt]\n",
"3. Po zakończeniu trenowania powstały model powinien zostać zarchiwizowany [1 pkt]\n", "3. Po zakończeniu trenowania powstały model powinien zostać zarchiwizowany [1 pkt]\n",
"<!--4. Trenowanie modelu potrafi zająć bardzo dużo czasu. Sprawdzanie co 10 minut, czy już się zakończyło, to zły pomysł. Dodaj powiadomienie (wysyłane przez email na Teamsowy kanał \"Powiadomienia z Jenkins\") o zakończonym jobie zawierające rezultat (Status builda - successfull, failed, aborted itd) [1 pkt]-->\n", "4. Dodaj parametr umożliwiający przekazanie do skryptu trenującego parametrów trenowania. Najprościej zrobić to dodając parametr typu String i doklejać jego wartość do wywołania skryptu trenującego. [1 pkt]"
"5. Dodaj parametr umożliwiający przekazanie do skryptu trenującego parametrów trenowania. Najprościej zrobić to dodając parametr typu String i doklejać jego wartość do wywołania skryptu trenującego. [1 pkt]"
] ]
}, },
{ {

View File

@ -98,7 +98,7 @@
}, },
{ {
"cell_type": "code", "cell_type": "code",
"execution_count": 5, "execution_count": 1,
"metadata": { "metadata": {
"slideshow": { "slideshow": {
"slide_type": "slide" "slide_type": "slide"

View File

@ -15,7 +15,7 @@
"id": "69587a1e", "id": "69587a1e",
"metadata": {}, "metadata": {},
"source": [ "source": [
"## Zadanie [30pkt]\n", "### Zadanie [30pkt] - 12 czerwca 2024\n",
"\n", "\n",
"1. Znajdź minimum 6, interesujących dla Ciebie, ogłoszeń o pracę\n", "1. Znajdź minimum 6, interesujących dla Ciebie, ogłoszeń o pracę\n",
" - na razie nie zważaj na wymagania\n", " - na razie nie zważaj na wymagania\n",
@ -23,14 +23,6 @@
" - do tego czasu możesz jeszcze sporo się nauczyć\n", " - do tego czasu możesz jeszcze sporo się nauczyć\n",
" - nie przejmuj się lokalizacją geograficzną - żyjemy w czasie pracy zdalnej\n", " - nie przejmuj się lokalizacją geograficzną - żyjemy w czasie pracy zdalnej\n",
"\n", "\n",
"2. Policz wymagania (zarówno te obowiązkowe jak i mile widziane) z tych ogłoszeń, tak, żeby stworzyć ich listę frekwencyjną, np:\n",
"|wymaganie |liczba ogłoszeń|\n",
"|--------------------|---------------|\n",
"|analityczne myślenie| 6 |\n",
"|git | 5 |\n",
"|Python | 3 |\n",
"|Haskell | 1 |\n",
"\n",
"3. Przygotuj 3-4 slajdy prezentacji, która potrwa około 10 minut. Przedstaw w niej:\n", "3. Przygotuj 3-4 slajdy prezentacji, która potrwa około 10 minut. Przedstaw w niej:\n",
" - listę ogłoszeń, które znalazłeś (stanowisko, firma)\n", " - listę ogłoszeń, które znalazłeś (stanowisko, firma)\n",
" - statystyki dotyczące wymagań (tabelka + wykres)\n", " - statystyki dotyczące wymagań (tabelka + wykres)\n",
@ -38,23 +30,8 @@
" - technologia (biblioteka itp) - opowiedz o niej krótko (do czego służy, jakie ma możliwości itp)\n", " - technologia (biblioteka itp) - opowiedz o niej krótko (do czego służy, jakie ma możliwości itp)\n",
" - umiejętność, dziedzina wiedzy - opowiedz o niej krótko + przedstaw źródło, z którego można się jej nauczyć (książka, kurs, artykuł)\n", " - umiejętność, dziedzina wiedzy - opowiedz o niej krótko + przedstaw źródło, z którego można się jej nauczyć (książka, kurs, artykuł)\n",
" \n", " \n",
" Jeśli znasz jakieś ciekawe technologie/umiejętności, które chciałbyś przedstawić grupie, możesz odwrócić kolejność: poszukaj ogłoszeń, które o nich wspominają.\n", " Jeśli znasz jakieś ciekawe technologie/umiejętności, które chciałbyś przedstawić grupie, możesz odwrócić kolejność: poszukaj ogłoszeń, które o nich wspominają."
" \n",
"Jedna osoba z grupy ma zadanie specjalne:\n",
" - nie szuka ogłoszeń\n",
" - zbiera statystyki od reszty grupy i agreguje je (eliminując duplikaty)\n",
" - przygotowuje 2 slajdy przedstawiające statystyki:\n",
" - wymagań (tak jak każdy, ale dla całej grupy)\n",
" - firm będących aautorami ogłoszeń"
] ]
},
{
"cell_type": "code",
"execution_count": null,
"id": "1fb3795f",
"metadata": {},
"outputs": [],
"source": []
} }
], ],
"metadata": { "metadata": {

View File

@ -23,7 +23,7 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"# Abstract\n", "## Abstract\n",
"- Umiejętność pisania artykułu naukowego może okazać się przydatna dla osób zajmujących się uczeniem maszynowym.\n", "- Umiejętność pisania artykułu naukowego może okazać się przydatna dla osób zajmujących się uczeniem maszynowym.\n",
"- Zastosowanie klarownej struktury dokumentu ułatwia jego odbiór jak i tworzenie.\n", "- Zastosowanie klarownej struktury dokumentu ułatwia jego odbiór jak i tworzenie.\n",
"- LaTeX + Overleaf jaka narzędzia do składu artykułu" "- LaTeX + Overleaf jaka narzędzia do składu artykułu"
@ -38,7 +38,7 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"# Introduction\n", "## Introduction\n",
"\n", "\n",
"- Uczenie maszynowe i jego zastosowania to prężnie rozwijająca się dziedzina nauki\n", "- Uczenie maszynowe i jego zastosowania to prężnie rozwijająca się dziedzina nauki\n",
"- Żeby nadążyć za jej rozwojem musimy czytać artykuły naukowe\n", "- Żeby nadążyć za jej rozwojem musimy czytać artykuły naukowe\n",
@ -58,7 +58,7 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"# Related work\n", "## Related work\n",
"\n", "\n",
"Jak napisać artykuł naukowy z dziedziny ML:\n", "Jak napisać artykuł naukowy z dziedziny ML:\n",
"- http://www.isle.org/~langley/papers/craft.ml2k.pdf / https://icml.cc/Conferences/2002/craft.html\n", "- http://www.isle.org/~langley/papers/craft.ml2k.pdf / https://icml.cc/Conferences/2002/craft.html\n",
@ -79,7 +79,7 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"# Methods" "## Methods"
] ]
}, },
{ {
@ -240,9 +240,9 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"## Latex\n", "### LaTeX\n",
"\n", "\n",
"- LaTeX (wym. *Latech*) to system składu tekstu\n", "- LaTeX (wym. *latech*) to system składu tekstu\n",
"- Najbardziej popularny w dziedzinach technicznych\n", "- Najbardziej popularny w dziedzinach technicznych\n",
"- https://www.latex-project.org//\n", "- https://www.latex-project.org//\n",
"- Podejście [WYSIWYM](https://pl.wikipedia.org/wiki/WYSIWYM)(\"What you see is what you mean\") w przeciwieństwie do WYSIWIG (What you see is what you get - przykład: Word).\n", "- Podejście [WYSIWYM](https://pl.wikipedia.org/wiki/WYSIWYM)(\"What you see is what you mean\") w przeciwieństwie do WYSIWIG (What you see is what you get - przykład: Word).\n",
@ -262,7 +262,7 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"### Struktura\n", "#### Struktura\n",
"```latex\n", "```latex\n",
"\n", "\n",
"\\documentclass[conference]{IEEEtran}\n", "\\documentclass[conference]{IEEEtran}\n",
@ -454,7 +454,7 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"## Overleaf \n", "### Overleaf \n",
" - Overlaf to serwis/aplikacja webowa umożliwiająca edycję i kompilację dokumentów Latexa on-line, w przeglądarce\n", " - Overlaf to serwis/aplikacja webowa umożliwiająca edycję i kompilację dokumentów Latexa on-line, w przeglądarce\n",
" - https://www.overleaf.com/\n", " - https://www.overleaf.com/\n",
" - Działa od ręki, bez potrzeby konfiguracji, instalacji pakietów itp.\n", " - Działa od ręki, bez potrzeby konfiguracji, instalacji pakietów itp.\n",
@ -472,7 +472,7 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"## arXiv.org\n", "### arXiv.org\n",
" - https://arxiv.org/\n", " - https://arxiv.org/\n",
" - baza artykułów, uporządkowanych według kategorii\n", " - baza artykułów, uporządkowanych według kategorii\n",
" - umożliwia samodzielne opublikowanie artykułu jeszcze przed wysłaniem go do czasopisma/na konferencję. Artykuły tam dostępne nie są recenzowane, ale jest to sposób na otrzymanie feedbacku od społeczności poza oficjalnym procesem publikacyjnym." " - umożliwia samodzielne opublikowanie artykułu jeszcze przed wysłaniem go do czasopisma/na konferencję. Artykuły tam dostępne nie są recenzowane, ale jest to sposób na otrzymanie feedbacku od społeczności poza oficjalnym procesem publikacyjnym."
@ -487,23 +487,9 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"### JupyterBook\n", "### Materiały pomocnicze\n",
"https://jupyterbook.org/en/stable/intro.html\n" "* JupyterBook: https://jupyterbook.org/en/stable/intro.html\n",
] "* The Turing Way: https://the-turing-way.netlify.app/welcome.html\n"
},
{
"cell_type": "markdown",
"id": "ceef2f3f",
"metadata": {
"slideshow": {
"slide_type": "slide"
}
},
"source": [
"### The Turing Way\n",
"*The Turing Way handbook to reproducible, ethical and collaborative data science*\n",
"\n",
"https://the-turing-way.netlify.app/welcome.html"
] ]
}, },
{ {
@ -515,10 +501,10 @@
} }
}, },
"source": [ "source": [
"### Conclusions\n", "## Conclusions\n",
"### Zadanie [30pkt][2023-06-07] (zmiana terminu!)\n", "### Zadanie [30pkt] - 19 czerwca 2024\n",
"1. Wybierz konferencję naukową z dziedziny ML/AI/Computer Science\n", "1. Wybierz konferencję naukową z dziedziny ML/AI/Computer Science\n",
"2. Używając szablonu Latex udostępnionego przez organizatorów konferencji, stwórz szkic artykułu naukowego opisującego wyniki eksperymentów ML, które przeprowadziłaś/eś w trakcie zajęć.\n", "2. Używając szablonu LaTeX udostępnionego przez organizatorów konferencji, stwórz szkic artykułu naukowego opisującego wyniki eksperymentów ML, które przeprowadziłaś/eś w trakcie zajęć.\n",
"3. Napisz artykuł używając Overleaf. Udostępnij w [arkuszu z zapisami](https://uam.sharepoint.com/:x:/r/sites/2023SL06-DIUMUI0LABInynieriauczeniamaszynowego-Grupa11/Shared%20Documents/General/IUM-2023-zapisy.xlsx?d=w49d444e07d864d2997ef7d72c5a47da0&csf=1&web=1&e=RT11aP) link udostępniający dokument ([jak stworzyć taki link](https://www.overleaf.com/learn/how-to/What_is_Link_Sharing%3F))\n", "3. Napisz artykuł używając Overleaf. Udostępnij w [arkuszu z zapisami](https://uam.sharepoint.com/:x:/r/sites/2023SL06-DIUMUI0LABInynieriauczeniamaszynowego-Grupa11/Shared%20Documents/General/IUM-2023-zapisy.xlsx?d=w49d444e07d864d2997ef7d72c5a47da0&csf=1&web=1&e=RT11aP) link udostępniający dokument ([jak stworzyć taki link](https://www.overleaf.com/learn/how-to/What_is_Link_Sharing%3F))\n",
"4. Artykuł musi zawierać co najmniej:\n", "4. Artykuł musi zawierać co najmniej:\n",
" - 6 niepustych sekcji (abstract, introduction, related work, method, results, conclusions)\n", " - 6 niepustych sekcji (abstract, introduction, related work, method, results, conclusions)\n",
@ -527,8 +513,6 @@
" - 5 cytowań (można np. zacytować artykuły opisujące użytą metodę, zbiory danych, narzędzia. Zazwyczaj popularne biblioteki, datasety podają w README jak należy je cytować)\n", " - 5 cytowań (można np. zacytować artykuły opisujące użytą metodę, zbiory danych, narzędzia. Zazwyczaj popularne biblioteki, datasety podają w README jak należy je cytować)\n",
" - 1 wzór matematyczny\n", " - 1 wzór matematyczny\n",
"5. Artykuł powinien być zgodny z wytycznymi konferencji dotyczącymi formy artykułów (oczywiście poza liczbą stron)\n", "5. Artykuł powinien być zgodny z wytycznymi konferencji dotyczącymi formy artykułów (oczywiście poza liczbą stron)\n",
"6. Na przedostatnich i ostatnich zajęciach będą Państwo prezentować artykuł i wtedy też zostanie on oceniony\n",
" \n",
" \n", " \n",
"Zapewne w napisanym artykule nie opiszą państwo niczego nowatorskiego i wartego publikacji - tutaj udajemy, że zastosowaliśmy metodę po raz pierwszy, osiągnęliśmy nieosiągalne dotąd wyniki itp. Liczy się forma i struktura pracy. Można dodać komentarz wyjaśniający prawdziwy cel artykuły w sekcji/przypisie \"Disclaimer\", żeby nikt Państwa nie posądzał o pisanie nieprawdy.\n", "Zapewne w napisanym artykule nie opiszą państwo niczego nowatorskiego i wartego publikacji - tutaj udajemy, że zastosowaliśmy metodę po raz pierwszy, osiągnęliśmy nieosiągalne dotąd wyniki itp. Liczy się forma i struktura pracy. Można dodać komentarz wyjaśniający prawdziwy cel artykuły w sekcji/przypisie \"Disclaimer\", żeby nikt Państwa nie posądzał o pisanie nieprawdy.\n",
" " " "

View File

@ -123,19 +123,6 @@
"1. https://kubernetes.io/pl/docs/tutorials/kubernetes-basics/explore/explore-intro/\n", "1. https://kubernetes.io/pl/docs/tutorials/kubernetes-basics/explore/explore-intro/\n",
"2. https://kubernetes.io/pl/docs/tutorials/kubernetes-basics/expose/expose-intro/" "2. https://kubernetes.io/pl/docs/tutorials/kubernetes-basics/expose/expose-intro/"
] ]
},
{
"cell_type": "markdown",
"id": "8af62811",
"metadata": {
"slideshow": {
"slide_type": "slide"
}
},
"source": [
"## Zadanie\n",
"Brak ;) ale patrz nowy termin zadania z zajęć \"12. Publikacja\" (07.06.2023)"
]
} }
], ],
"metadata": { "metadata": {