SZI-Smieciarka/game.py
2020-04-26 13:32:20 +02:00

130 lines
3.7 KiB
Python

import pygame
import modele
import numpy as np
import random
import os
import shutil
import astar
pygame.init()
# kolory
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
GREEN = (0, 255, 0)
RED = (255, 0, 0)
BLUE = (40, 50, 200)
GREY = (128, 128, 128)
MAGENTA = (255, 0, 144)
YELLOW = (255, 255, 0)
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
WIDTH = 60
HEIGHT = 60
# margines pomiedzy kratkami
MARGIN = 5
# rozmiar kratki
ILOSC_WIERSZY = 15
ILOSC_KOLUMN = 15
# rozmiar okna
WINDOW_SIZE = [980, 980]
def game():
obiekty = utworzObiekty()
# Petla az uzytkownik zamknie program
done = False
clock = pygame.time.Clock()
temp = True
start = False
# -------- Glowna petla programu -----------
while not done:
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
for event in pygame.event.get(): # User did something
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
done = True # Flag that we are done so we exit this loop
elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
# Zamiana pozycji na konkretne koordy
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
print("Click ", pozycja_myszki,
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_LEFT:
obiekty["smieciarka"].w_lewo()
if event.key == pygame.K_RIGHT:
obiekty["smieciarka"].w_prawo()
if event.key == pygame.K_UP:
obiekty["smieciarka"].w_gore()
if event.key == pygame.K_DOWN:
obiekty["smieciarka"].w_dol()
# obiekty["smieciarka"].rand_move()
while(temp):
obiekty["smieciarka"].astar_move(obiekty)
temp = False
clock.tick(7)
#start = obiekty["plansza"][0, 14]
#koniec = obiekty["plansza"][14, 0]
#print(astar.astar(obiekty, (0, 14), (14, 0)))
#print(len(astar.astar(start, koniec)))
pygame.quit()
def rysowaniePlanszy(obiekty):
obiekty["obraz"].fill(BLACK)
# rysowanie planszy
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
pygame.draw.rect(obiekty["obraz"],
obiekty["plansza"][i, j].kolor,
[(MARGIN + WIDTH) * obiekty["plansza"][i, j].pozY + MARGIN,
(MARGIN + HEIGHT) *
obiekty["plansza"][i, j].pozX + MARGIN,
WIDTH,
HEIGHT])
obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
pygame.display.update()
def utworzObiekty():
# Tworzenie planszy i kratek
plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
# smieciarka
smieciarka = modele.Smieciarka(14, 14)
plansza[14, 14].setKolor(BLUE)
plansza[14, 14].setObiekt(smieciarka)
# punkt docelowy
plansza[0, 0].setKolor(MAGENTA)
# tworzenie wyswietlanego okna
os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
smieciarka.setObraz(obraz)
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
all_sprites_list.add(smieciarka)
obiekty = {
"plansza": plansza,
"smieciarka": smieciarka,
"obraz": obraz,
"sprajty": all_sprites_list
}
smieciarka.setObiekty(obiekty)
smieciarka.setPlansza(plansza)
return obiekty