SZI-Smieciarka/game.py

130 lines
3.7 KiB
Python
Raw Normal View History

2020-03-28 12:02:27 +01:00
import pygame
2020-03-29 16:12:46 +02:00
import modele
2020-03-29 17:27:02 +02:00
import numpy as np
2020-04-03 17:39:57 +02:00
import random
2020-04-05 18:22:28 +02:00
import os
import shutil
2020-04-25 22:30:39 +02:00
import astar
2020-04-05 18:22:28 +02:00
pygame.init()
2020-03-29 16:12:46 +02:00
# kolory
2020-03-28 12:02:27 +01:00
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
GREEN = (0, 255, 0)
RED = (255, 0, 0)
2020-04-17 15:16:00 +02:00
BLUE = (40, 50, 200)
2020-03-29 05:01:12 +02:00
GREY = (128, 128, 128)
2020-04-25 15:42:45 +02:00
MAGENTA = (255, 0, 144)
YELLOW = (255, 255, 0)
2020-03-28 12:02:27 +01:00
2020-03-29 16:12:46 +02:00
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
2020-03-28 12:02:27 +01:00
WIDTH = 60
HEIGHT = 60
2020-03-29 16:12:46 +02:00
# margines pomiedzy kratkami
2020-03-28 12:02:27 +01:00
MARGIN = 5
2020-03-29 17:27:02 +02:00
# rozmiar kratki
2020-03-29 17:32:48 +02:00
ILOSC_WIERSZY = 15
ILOSC_KOLUMN = 15
2020-03-29 17:27:02 +02:00
2020-03-29 16:12:46 +02:00
# rozmiar okna
2020-04-25 15:42:45 +02:00
WINDOW_SIZE = [980, 980]
2020-03-28 15:34:30 +01:00
2020-03-29 17:27:02 +02:00
def game():
obiekty = utworzObiekty()
2020-04-06 17:13:01 +02:00
# Petla az uzytkownik zamknie program
2020-03-29 16:12:46 +02:00
done = False
2020-04-17 15:05:28 +02:00
clock = pygame.time.Clock()
2020-04-25 23:46:33 +02:00
temp = True
2020-03-29 16:12:46 +02:00
2020-04-25 16:33:44 +02:00
start = False
2020-04-06 17:13:01 +02:00
# -------- Glowna petla programu -----------
2020-03-29 16:12:46 +02:00
while not done:
2020-03-29 21:02:00 +02:00
2020-03-29 19:59:24 +02:00
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
2020-03-29 16:12:46 +02:00
for event in pygame.event.get(): # User did something
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
done = True # Flag that we are done so we exit this loop
elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
2020-04-06 17:13:01 +02:00
# Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
2020-03-29 19:59:24 +02:00
pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
2020-04-06 17:13:01 +02:00
# Zamiana pozycji na konkretne koordy
2020-03-29 19:59:24 +02:00
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
print("Click ", pozycja_myszki,
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
2020-03-29 16:12:46 +02:00
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_LEFT:
obiekty["smieciarka"].w_lewo()
2020-03-29 16:12:46 +02:00
if event.key == pygame.K_RIGHT:
obiekty["smieciarka"].w_prawo()
2020-03-29 16:12:46 +02:00
if event.key == pygame.K_UP:
obiekty["smieciarka"].w_gore()
2020-03-29 16:12:46 +02:00
if event.key == pygame.K_DOWN:
obiekty["smieciarka"].w_dol()
2020-04-26 13:32:20 +02:00
# obiekty["smieciarka"].rand_move()
2020-04-25 23:46:33 +02:00
while(temp):
obiekty["smieciarka"].astar_move(obiekty)
temp = False
2020-04-17 15:05:28 +02:00
clock.tick(7)
2020-04-25 22:30:39 +02:00
#start = obiekty["plansza"][0, 14]
#koniec = obiekty["plansza"][14, 0]
2020-04-25 23:46:33 +02:00
#print(astar.astar(obiekty, (0, 14), (14, 0)))
2020-04-25 22:30:39 +02:00
#print(len(astar.astar(start, koniec)))
2020-03-29 16:12:46 +02:00
pygame.quit()
2020-04-17 13:56:29 +02:00
def rysowaniePlanszy(obiekty):
obiekty["obraz"].fill(BLACK)
2020-04-17 13:56:29 +02:00
# rysowanie planszy
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
pygame.draw.rect(obiekty["obraz"],
obiekty["plansza"][i, j].kolor,
[(MARGIN + WIDTH) * obiekty["plansza"][i, j].pozY + MARGIN,
2020-04-17 13:56:29 +02:00
(MARGIN + HEIGHT) *
obiekty["plansza"][i, j].pozX + MARGIN,
2020-04-17 13:56:29 +02:00
WIDTH,
HEIGHT])
obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
2020-04-17 13:56:29 +02:00
pygame.display.update()
def utworzObiekty():
# Tworzenie planszy i kratek
plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
# smieciarka
2020-04-25 15:42:45 +02:00
smieciarka = modele.Smieciarka(14, 14)
plansza[14, 14].setKolor(BLUE)
plansza[14, 14].setObiekt(smieciarka)
# punkt docelowy
2020-04-26 13:32:20 +02:00
plansza[0, 0].setKolor(MAGENTA)
# tworzenie wyswietlanego okna
os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
smieciarka.setObraz(obraz)
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
2020-04-25 15:42:45 +02:00
all_sprites_list.add(smieciarka)
obiekty = {
"plansza": plansza,
"smieciarka": smieciarka,
"obraz": obraz,
2020-04-25 15:42:45 +02:00
"sprajty": all_sprites_list
}
smieciarka.setObiekty(obiekty)
smieciarka.setPlansza(plansza)
return obiekty