JFO_lab_skrzyzowanie/main.py

35 lines
1009 B
Python
Raw Normal View History

2022-03-07 20:41:12 +01:00
import os
from agenci import *
2022-03-07 20:41:12 +01:00
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
2022-03-07 20:41:12 +01:00
pygame.display.set_caption("Okno1")
Krata = Krata(Okno)
def dodaj_agenta():
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
pom = 'test1_ikona.png'
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
nowy_agent = Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona, Kierunek.GORA, 0)
def main():
klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True
while warunek_dzialania:
klatkaz.tick(FPS)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
Krata.wyswietlKrate()
dodaj_agenta()
Krata.wyswietlAgenta()
pygame.quit()
2022-03-07 20:41:12 +01:00
main()