2024-02-08 08:09:55 +01:00
## Projekt GRK 2023Z
Szymon Szczubkowski, Agnieszka Wyrosławska
## Zaimplementowane technologie
### Physically based rendering
2024-02-08 08:44:24 +01:00
W projekcie zaimplementowane jest oświetlenie **PBR** . Wspiera ono albedo, roughness, metallic, ambient occlusion oraz **normal** mapy.
2024-02-08 08:09:55 +01:00
### Normal mapping
2024-02-08 08:44:24 +01:00
Razem z **PBR** zaimplementowane zostało wsparcie dla **normal maps** .
2024-02-08 08:09:55 +01:00
![picture ](https://i.imgur.com/VJP72bY.png )
### Skybox cubemap
W tle widoczny jest skybox kosmosu.
![picture ](https://i.imgur.com/1X3LDC5.png )
### Billboarding
2024-02-08 08:44:24 +01:00
Na potrzeby wyświetlania cząsteczek ognia zaimplementowany został **billboarding** . Aby osiągnąć bardziej realistyczny efekt płonącego ognia wykorzystana została technika **blending**u.
2024-02-08 08:09:55 +01:00
![picture ](https://i.gyazo.com/d00aba38d49f6179861f68ec464b4753.gif )
### Gamepad mapping
Jeśli wykryty zostanie gamepad, sterowanie zostanie na niego przełączone.
Sprawdzany jest stopień popchnięcia gałki oraz wciśnięcia spustu, prędkość statku skaluje się z nimi.
Sterowanie wygląda następująco:
FUNKCJA | PRZYCISK
--- | ---
LOT W PRZÓD | PRAWY TRIGGER
LOT W TYŁ | LEWY TRIGGER
OBRÓT LEWO-PRAWO | LEWA GAŁKA
2024-02-08 08:44:24 +01:00
NACHYLENIE GÓRA-DÓŁ | PRAWA GAŁKA
MONOTWANIE ULEPSZENIA | A / X
### Interaktywność
W związku z brakami kadrowymi, "gra" stanowi bardziej demo typu "Proof of concept".
Możliwe jest zebranie ulepszenia które poprawia prędkość statku oraz zmienia kolor płomieni.
![picture ](https://i.gyazo.com/35f28bdc6ef12186f38395b3f967cdb7.gif )