grakopro/README.md

1.5 KiB

Projekt GRK 2023Z

Szymon Szczubkowski, Agnieszka Wyrosławska

Zaimplementowane technologie

Physically based rendering

W projekcie zaimplementowane jest oświetlenie PBR. Wspiera ono albedo, roughness, metallic, ambient occlusion oraz normal mapy.

Normal mapping

Razem z PBR zaimplementowane zostało wsparcie dla normal maps.

picture

Skybox cubemap

W tle widoczny jest skybox kosmosu.

picture

Billboarding

Na potrzeby wyświetlania cząsteczek ognia zaimplementowany został billboarding. Aby osiągnąć bardziej realistyczny efekt płonącego ognia wykorzystana została technika blendingu.

picture

Gamepad mapping

Jeśli wykryty zostanie gamepad, sterowanie zostanie na niego przełączone.
Sprawdzany jest stopień popchnięcia gałki oraz wciśnięcia spustu, prędkość statku skaluje się z nimi.
Sterowanie wygląda następująco:

FUNKCJA PRZYCISK
LOT W PRZÓD PRAWY TRIGGER
LOT W TYŁ LEWY TRIGGER
OBRÓT LEWO-PRAWO LEWA GAŁKA
NACHYLENIE GÓRA-DÓŁ PRAWA GAŁKA
MONOTWANIE ULEPSZENIA A / X

Interaktywność

W związku z brakami kadrowymi, "gra" stanowi bardziej demo typu "Proof of concept".
Możliwe jest zebranie ulepszenia które poprawia prędkość statku oraz zmienia kolor płomieni.
picture