grakopro/README.md

43 lines
1.5 KiB
Markdown

## Projekt GRK 2023Z
Szymon Szczubkowski, Agnieszka Wyrosławska
## Zaimplementowane technologie
### Physically based rendering
W projekcie zaimplementowane jest oświetlenie **PBR**. Wspiera ono albedo, roughness, metallic, ambient occlusion oraz **normal** mapy.
### Normal mapping
Razem z **PBR** zaimplementowane zostało wsparcie dla **normal maps**.
![picture](https://i.imgur.com/VJP72bY.png)
### Skybox cubemap
W tle widoczny jest skybox kosmosu.
![picture](https://i.imgur.com/1X3LDC5.png)
### Billboarding
Na potrzeby wyświetlania cząsteczek ognia zaimplementowany został **billboarding**. Aby osiągnąć bardziej realistyczny efekt płonącego ognia wykorzystana została technika **blending**u.
![picture](https://i.gyazo.com/d00aba38d49f6179861f68ec464b4753.gif)
### Gamepad mapping
Jeśli wykryty zostanie gamepad, sterowanie zostanie na niego przełączone.
Sprawdzany jest stopień popchnięcia gałki oraz wciśnięcia spustu, prędkość statku skaluje się z nimi.
Sterowanie wygląda następująco:
FUNKCJA | PRZYCISK
--- | ---
LOT W PRZÓD | PRAWY TRIGGER
LOT W TYŁ | LEWY TRIGGER
OBRÓT LEWO-PRAWO | LEWA GAŁKA
NACHYLENIE GÓRA-DÓŁ | PRAWA GAŁKA
MONOTWANIE ULEPSZENIA | A / X
### Interaktywność
W związku z brakami kadrowymi, "gra" stanowi bardziej demo typu "Proof of concept".
Możliwe jest zebranie ulepszenia które poprawia prędkość statku oraz zmienia kolor płomieni.
![picture](https://i.gyazo.com/35f28bdc6ef12186f38395b3f967cdb7.gif)