2023-03-21 12:36:50 +01:00
import pygame
2023-04-20 20:54:58 +02:00
2023-03-21 12:36:50 +01:00
def obliczPixeleNaPodstawieKratek ( wymiar ) : #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
i = 1
2023-05-06 13:53:01 +02:00
# pixele = 100
pixele = 73
2023-03-21 12:36:50 +01:00
while ( i < wymiar ) :
2023-05-06 13:53:01 +02:00
pixele = pixele + 70
2023-03-21 12:36:50 +01:00
i = i + 1
return pixele
def obliczPixeleDlugosciRegalu ( self ) : #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele
i = 1
dlugoscRegalu = 40
while ( i < self . dlugoscRegaluWKratkach ) and ( i < = 11 - self . numerKolumny ) : #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził
dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80
i = i + 1
return dlugoscRegalu
2023-05-28 00:02:24 +02:00
class Regal ( pygame . sprite . Sprite ) :
2023-03-21 12:36:50 +01:00
def __init__ ( self , numerRegalu , dlugoscRegaluWKratkach , numerWiersza , numerKolumny ) :
2023-05-28 00:02:24 +02:00
super ( ) . __init__ ( )
2023-05-06 15:20:40 +02:00
from ekran import screen
2023-03-21 12:36:50 +01:00
self . numerRegalu = numerRegalu
2023-03-26 21:21:52 +02:00
self . wysokoscRegalu = 64
2023-03-21 12:36:50 +01:00
self . dlugoscRegaluWKratkach = dlugoscRegaluWKratkach
self . numerKolumny = numerKolumny
self . wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek ( numerWiersza )
self . kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek ( numerKolumny )
self . dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu ( self )
2023-05-28 00:02:24 +02:00
package_storage = [ ]
shelfs = { # here packages are stored
" dolna " : package_storage ,
" gorna " : package_storage
}
2023-04-20 20:54:58 +02:00
2023-03-26 21:21:52 +02:00
if ( self . numerRegalu > = 0 and self . numerRegalu < = 4 ) :
reg = pygame . Surface ( [ self . dlugosc , self . wysokoscRegalu ] )
reg = pygame . image . load ( " images/regal.png " )
2023-05-28 00:02:24 +02:00
self . rect = reg . get_rect ( )
2023-03-26 21:21:52 +02:00
screen . blit ( reg , ( self . wiersz , self . kolumna ) )
if ( self . numerRegalu > = 5 and self . numerRegalu < = 8 ) :
reg = pygame . Surface ( [ self . dlugosc , self . wysokoscRegalu ] )
reg = pygame . image . load ( " images/regal1.png " )
2023-05-28 00:02:24 +02:00
self . rect = reg . get_rect ( )
2023-03-26 21:21:52 +02:00
screen . blit ( reg , ( self . wiersz , self . kolumna ) )
if ( self . numerRegalu > = 9 and self . numerRegalu < = 12 ) :
reg = pygame . Surface ( [ self . dlugosc , self . wysokoscRegalu ] )
reg = pygame . image . load ( " images/regal2.png " )
2023-05-28 00:02:24 +02:00
self . rect = reg . get_rect ( )
2023-03-26 21:21:52 +02:00
screen . blit ( reg , ( self . wiersz , self . kolumna ) )
if ( self . numerRegalu > = 13 and self . numerRegalu < = 16 ) :
reg = pygame . Surface ( [ self . dlugosc , self . wysokoscRegalu ] )
reg = pygame . image . load ( " images/regal3.png " )
2023-05-28 00:02:24 +02:00
self . rect = reg . get_rect ( )
2023-03-26 21:21:52 +02:00
screen . blit ( reg , ( self . wiersz , self . kolumna ) )
2023-03-21 12:36:50 +01:00