Inteligentny_Wozek/wozek.py

79 lines
2.8 KiB
Python
Raw Normal View History

2023-04-20 20:54:58 +02:00
import pygame
2023-05-06 13:53:01 +02:00
import ekran
class Wozek():
def __init__(self):
2023-05-06 13:53:01 +02:00
self.obecnyStan = None
self.x = 55
self.y = 55
self.x_change = 0
self.y_change = 0
self.height = 64
self.width = 64
self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
# Credit: Forklift icons created by Smashicons - Flaticon
# https://www.flaticon.com/free-icons/forklift
2023-04-20 20:54:58 +02:00
self.__zainicjuj_stan_poczatkowy()
def draw(self):
2023-05-06 13:53:01 +02:00
ekran.screen.blit(self.image, (self.obecnyStan.x, self.obecnyStan.y))
2023-04-20 20:54:58 +02:00
# storage = ["none"] * 10
storage = []
max_size = 10
def add_element(element, storage, max_size):
if len(storage) < max_size:
storage.append(element)
else:
print("I'm full!")
2023-04-20 20:54:58 +02:00
def remove_element(storage):
if len(storage) > 0:
place = storage.pop()
return place
else:
print("I'm empty!")
def dynamic_wozek_picture(wozek, storage):
if len(storage) == 0:
wozek.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png")
elif ((len(storage) > 0) and (len(storage) < 4)):
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_1_crate.png")
elif ((len(storage) > 3) and (len(storage) < 10)):
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_2_crates.png")
elif (len(storage) == 10):
2023-04-20 20:54:58 +02:00
wozek.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_full_3_crates.png")
def __zainicjuj_stan_poczatkowy(self):
from wyszukiwanie import Stan
2023-05-06 13:53:01 +02:00
self.obecnyStan = Stan(70, 70, 1)
2023-04-20 20:54:58 +02:00
2023-05-06 13:53:01 +02:00
def przemiesc_wozek_po_sciezce(self, sciezka):
kierunek_poprzedni = self.obecnyStan.kierunek
for wezel in sciezka:
self.obecnyStan = wezel.stan
kierunek_obecny = self.obecnyStan.kierunek
self.ustaw_wozek_w_kierunku(kierunek_obecny, kierunek_poprzedni)
kierunek_poprzedni = kierunek_obecny
ekran.odswiez_ekran(self)
pygame.time.wait(500)
def ustaw_wozek_w_kierunku(self, kierunek_obecny, kierunek_poprzedni):
if kierunek_poprzedni < kierunek_obecny:
#obrot w lewo
if kierunek_poprzedni == 0 and kierunek_obecny == 3:
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)
# obrot w prawo
else:
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90)
elif kierunek_poprzedni > kierunek_obecny:
# obrot w prawo
if kierunek_poprzedni == 3 and kierunek_obecny == 0:
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90)
# obrot w lewo
else:
self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)
2023-04-20 20:54:58 +02:00