adding ekran module

This commit is contained in:
Mateusz Kantorski 2023-05-06 13:40:17 +02:00
parent 8dae8a4b20
commit 832094398c
2 changed files with 142 additions and 59 deletions

63
ekran.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,63 @@
import pygame
import regal
import wozek
EKRAN_SZEROKOSC = 980
EKRAN_WYSOKOSC = 980
screen = pygame.display.set_mode((EKRAN_SZEROKOSC, EKRAN_WYSOKOSC))
miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png')
pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek")
icon = pygame.image.load('images/icon.png')
pygame.display.set_icon(icon)
def narysuj_regaly():
regal.Regal(1, 1, 2, 2)
regal.Regal(2, 1, 2, 3)
regal.Regal(3, 1, 3, 2)
regal.Regal(4, 1, 3, 3)
regal.Regal(5, 1, 10, 2)
regal.Regal(6, 1, 10, 3)
regal.Regal(7, 1, 11, 2)
regal.Regal(8, 1, 11, 3)
regal.Regal(9, 1, 2, 8)
regal.Regal(10, 1, 2, 9)
regal.Regal(11, 1, 3, 8)
regal.Regal(12, 1, 3, 9)
regal.Regal(13, 1, 10, 8)
regal.Regal(14, 1, 10, 9)
regal.Regal(15, 1, 11, 8)
regal.Regal(16, 1, 11, 9)
def drawGrid():
blockSize = 70 #Set the size of the grid block
WHITE = (200, 200, 200)
for x in range(0, EKRAN_SZEROKOSC, blockSize):
for y in range(0, EKRAN_WYSOKOSC, blockSize):
rect = pygame.Rect(x, y, blockSize, blockSize)
pygame.draw.rect(screen, WHITE, rect, 1)
def odswiez_ekran(wozek):
screen.fill((51, 51, 51)) # removes object trail
screen.blit(miejsce, (430, 400))
drawGrid()
narysuj_regaly()
wozek.draw()
# pygame.draw.rect(screen, (255,0,0),(70,70,10,10))
pygame.display.flip()
def sprawdz_ktory_wiersz(x):
nr_wiersza = 0
for i in range(70, EKRAN_WYSOKOSC + 70, 70):
if x < i:
return nr_wiersza
nr_wiersza = nr_wiersza + 1
def sprawdz_ktora_kolumna(y):
nr_kolumny = 0
for i in range(70, EKRAN_SZEROKOSC + 70, 70):
if y < i:
return nr_kolumny
nr_kolumny = nr_kolumny + 1

138
main.py
View File

@ -3,16 +3,15 @@ import pygame
import regal import regal
import paczka import paczka
from wozek import Wozek from wozek import Wozek
from wyszukiwanie import wyszukiwanie_bfs, Stan, SearchSpace import wyszukiwanie
import ekran
pygame.init() pygame.init()
screen = pygame.display.set_mode((980, 980)) # screen = pygame.display.set_mode((980, 980))
miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png') # miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png')
#
pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek") # pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek")
icon = pygame.image.load('images/icon.png') # icon = pygame.image.load('images/icon.png')
pygame.display.set_icon(icon) # pygame.display.set_icon(icon)
def main(): def main():
@ -23,65 +22,86 @@ def main():
sys.exit(0) sys.exit(0)
if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE: if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE:
sys.exit(0) sys.exit(0)
if event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# lewy przycisk myszy
if event.button == 1:
x = pygame.mouse.get_pos()[0]
y = pygame.mouse.get_pos()[1]
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(x)
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(y)
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz*70, kolumna*70, 0)
# print(f'{docelowy_stan.x} + {docelowy_stan.y}')
# wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan)
# wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, wyszukiwanie.Stan(905, 527))
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan)
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
# print(sciezka)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
grid = SearchSpace() if event.type == pygame.KEYDOWN:
# create start and goal states if event.key == pygame.K_DOWN:
start_state = Stan(x=1, y=0, kierunek=0) # for example wozek.y_change = 1
goal_state = Stan(x=12, y=0, kierunek=0) # for example if event.key == pygame.K_UP:
wozek.y_change = -1
if event.key == pygame.K_RIGHT:
wozek.x_change = 1
if event.key == pygame.K_LEFT:
wozek.x_change = -1
# perform BFS search if event.type == pygame.KEYUP:
path = wyszukiwanie_bfs(start_state, goal_state, grid) if event.key == pygame.K_DOWN or event.key == pygame.K_UP:
wozek.y_change = 0
if event.key == pygame.K_RIGHT or event.key == pygame.K_LEFT:
wozek.x_change = 0
# print the path, if found wozek.obecnyStan.x += wozek.x_change
if path: wozek.obecnyStan.y += wozek.y_change
for p in path:
print(p.x, p.y)
print("Path found:", path)
else:
print("No path found.")
for state in path: if wozek.obecnyStan.x <= 0:
pygame.time.delay(200) wozek.obecnyStan.x = 0
wozek.x = state.x elif wozek.obecnyStan.x >= 916:
wozek.y = state.y wozek.obecnyStan.x = 916
for event in pygame.event.get(): if wozek.obecnyStan.y <= 0:
if event.type == pygame.QUIT: wozek.obecnyStan.y = 0
sys.exit(0) elif wozek.obecnyStan.x >= 916:
if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE: wozek.obecnyStan.x = 916
sys.exit(0)
# grid = SearchSpace()
# # create start and goal states
# start_state = Stan(x=1, y=0, kierunek=0) # for example
# goal_state = Stan(x=12, y=0, kierunek=0) # for example
# Drawing # # Drawing
screen.fill((51,51,51)) # removes object trail # screen.fill((51, 51, 51)) # removes object trail
screen.blit(miejsce, (430, 400)) # screen.blit(miejsce, (430, 400))
# idRegału, Długość regału podana w kratkach, Współrzędne od których ma być tworzony regał (wiersz,kolumna) - poziomo # idRegału, Długość regału podana w kratkach, Współrzędne od których ma być tworzony regał (wiersz,kolumna) - poziomo
# Współrzędne od (1,1) do (10,10) # Współrzędne od (1,1) do (10,10)
regal.Regal(1, 1, 2, 2) # regal.Regal(1, 1, 2, 2)
regal.Regal(2, 1, 2, 3) # regal.Regal(2, 1, 2, 3)
regal.Regal(3, 1, 3, 2) # regal.Regal(3, 1, 3, 2)
regal.Regal(4, 1, 3, 3) # regal.Regal(4, 1, 3, 3)
#
# regal.Regal(5, 1, 8, 2)
# regal.Regal(6, 1, 8, 3)
# regal.Regal(7, 1, 9, 2)
# regal.Regal(8, 1, 9, 3)
#
# regal.Regal(9, 1, 2, 8)
# regal.Regal(10, 1, 2, 9)
# regal.Regal(11, 1, 3, 8)
# regal.Regal(12, 1, 3, 9)
#
# regal.Regal(13, 1, 8, 8)
# regal.Regal(14, 1, 8, 9)
# regal.Regal(15, 1, 9, 8)
# regal.Regal(16, 1, 9, 9)
regal.Regal(5, 1, 8, 2) # wozek.draw()
regal.Regal(6, 1, 8, 3) #
regal.Regal(7, 1, 9, 2) # pygame.display.flip() # updating frames
regal.Regal(8, 1, 9, 3) ekran.odswiez_ekran(wozek)
regal.Regal(9, 1, 2, 8)
regal.Regal(10, 1, 2, 9)
regal.Regal(11, 1, 3, 8)
regal.Regal(12, 1, 3, 9)
regal.Regal(13, 1, 8, 8)
regal.Regal(14, 1, 8, 9)
regal.Regal(15, 1, 9, 8)
regal.Regal(16, 1, 9, 9)
wozek.draw()
pygame.display.flip() # updating frames
if __name__ == "__main__": if __name__ == "__main__":
main() main()