16 lines
1.1 KiB
Markdown
16 lines
1.1 KiB
Markdown
# Mądra śmieciarka™
|
|
Projekt zaliczeniowy z przedmiotu Sztuczna Inteligencja.
|
|
|
|
|
|
### Moja śmieciarka:
|
|
- rozpoznaje rodzaj śmieci z obrazka wykorzystując sieci neuronowe
|
|
- podejmuje decyzję o zabraniu śmiecia z domostwa na podstawie drzewa decyzyjnego
|
|
- planuje całościową trasę między domostwami wykorzystjąc algorytm genetyczny
|
|
- znajduje najszybszą trasę między kolejnymi punktami wykorzystując algorytm A*
|
|
|
|
Zadaniem śmieciarki jest zabranie śmieci z wirtualnego osiedla i samodzielne posegregowanie ich w odpowiedni sposób na wysypisku. Śmieciarka odwiedza każde z domostw jeden raz, od czasu do czasu zmierząc na wysypisko, żeby zrobić miejsce na kolejne śmieci.
|
|
|
|
Większość funkcjonalności jest zaimplementowana w pliku classes/Garbagetruck.py, a pozostałe klasy są głównie sposobem reprezentacji wiedzy w systemie RAM. Istnieją też pliki pomocnicze, w których znajdują się funckje generujące obiekty i mapę. Do sprawdzenia działania agenta (śmieciarki) wystarczy uruchomić plik main.py. Do uruchomienia potrzebna jest paczka pygame oraz tensorflow v2.12.0.
|
|
|
|
|
|
-- Jakub Markil |