Inteligentny_Wozek/main.py

130 lines
5.9 KiB
Python
Raw Normal View History

2023-05-06 14:54:04 +02:00
import sys
2023-05-30 19:09:24 +02:00
import joblib
2023-05-06 14:54:04 +02:00
import pygame
2023-05-29 00:13:02 +02:00
from paczka import Paczka
2023-06-02 21:14:55 +02:00
from letter import Letter
2023-05-06 14:54:04 +02:00
from wozek import Wozek
import wyszukiwanie
import ekran
2023-05-29 00:13:02 +02:00
from grid import GridCellType, SearchGrid
2023-06-02 21:14:55 +02:00
import plansza
2023-06-05 00:45:29 +02:00
import NeuralNetwork.prediction as prediction
2023-05-30 19:09:24 +02:00
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-05-29 11:00:58 +02:00
from plansza import a_pix, b_pix
2023-05-06 14:54:04 +02:00
pygame.init()
def main():
wozek = Wozek()
2023-06-05 00:45:29 +02:00
pred_list = prediction.prediction_keys()
p1 = Paczka('duzy', 12, 'narzedzia', False, True, False, any, any, any, any, any, pred_list[3])
p2 = Paczka('maly', 1, 'ogród', False, True, False, any, any, any, any, any, pred_list[1])
l1 = Letter(pred_list[0])
l2 = Letter(pred_list[2])
2023-06-02 21:14:55 +02:00
ekran.dodaj_na_rampe(p2, l1, p1, l2)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
grid_points = SearchGrid()
2023-05-30 19:09:24 +02:00
# Odczyt drzewa z pliku
drzewo = joblib.load('DecisionTree/wyuczone_drzewo.pkl')
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-05-06 14:54:04 +02:00
while True:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
sys.exit(0)
if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE:
sys.exit(0)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
if event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_SPACE:
2023-06-02 21:14:55 +02:00
## wozek jedzie po itemy
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(a_pix)
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(b_pix)
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz * 70, kolumna * 70, 1)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
#wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
2023-06-02 21:14:55 +02:00
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-06-02 21:14:55 +02:00
## sprawdzenie czy lista itemow nie jest pusta
if ekran.lista_itemow:
if grid_points.grid[(wiersz, kolumna)] is GridCellType.PLACE: #picks up item
2023-05-30 21:36:48 +02:00
if wozek.ln == 0:
2023-06-02 21:14:55 +02:00
wozek.picks_up_item()
2023-05-30 21:36:48 +02:00
wozek.dynamic_wozek_picture()
2023-06-02 21:14:55 +02:00
przenoszony_item = wozek.storage[-1]
2023-06-05 00:45:29 +02:00
if (prediction.predict_one(przenoszony_item.img_path)=='package'):
2023-06-02 21:14:55 +02:00
## wozek jedzie odlozyc paczke na regal
przenoszona_paczka = przenoszony_item
array, reg = przenoszona_paczka.tablica_do_drzewa(przenoszona_paczka.kategoria)
predictions = drzewo.predict([array])
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-06-02 21:14:55 +02:00
if predictions == 0:
print('odklada na dolna polke!')
else:
print('odklada na gorna polke!')
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-06-02 21:14:55 +02:00
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(reg.numerWiersza * 70, reg.numerKolumny * 70, 1)
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-06-02 21:14:55 +02:00
if wozek.ln != 0: # drops package
wozek.drops_package(przenoszona_paczka, reg, predictions)
wozek.dynamic_wozek_picture()
2023-05-30 21:36:48 +02:00
else:
2023-06-02 21:14:55 +02:00
#list przenoszony do skrzynki
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(plansza.c_pix, plansza.d_pix, 1)
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-06-02 21:14:55 +02:00
if wozek.ln != 0: # drops letter
wozek.drops_letter(przenoszony_item)
wozek.dynamic_wozek_picture()
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-05-29 00:48:58 +02:00
2023-05-29 11:00:58 +02:00
if event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
2023-05-06 14:54:04 +02:00
# lewy przycisk myszy
if event.button == 1:
x = pygame.mouse.get_pos()[0]
y = pygame.mouse.get_pos()[1]
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(x)
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(y)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
2023-05-14 15:21:09 +02:00
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz * 70, kolumna * 70, 1)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
#wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
2023-05-14 15:21:09 +02:00
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_a_star(wozek.obecnyStan, docelowy_stan, grid_points)
2023-05-06 14:54:04 +02:00
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
2023-05-29 00:13:02 +02:00
# if grid_points.grid[(wiersz, kolumna)] is GridCellType.PLACE: #picks up package
# if wozek.ln == 0:
# wozek.load_package()
# wozek.dynamic_wozek_picture
# else:
# if wozek.ln != 0: # drops package
# wozek.drop_package()
# wozek.dynamic_wozek_picture()
# if event.type == pygame.KEYDOWN:
# if event.key == pygame.K_SPACE:
# if wozek.ln == 0:
# wozek.load_package()
# wozek.dynamic_wozek_picture()
# else:
# wozek.drop_package()
# wozek.dynamic_wozek_picture()
2023-05-06 14:54:04 +02:00
ekran.odswiez_ekran(wozek)
if __name__ == "__main__":
main()